Förskola 16 september!



Min lilla skruttunge ska börja dagis om två veckor. Den 16 september börjar hon. Får en inskolningsfröken som heter Kajsa. Kommer gå på avdelning russet.

Jag säger detta med gråt i halsen och klump i magen, men samtidigt med spänning inför ett nytt kapitel i vårat liv. Nora är nu stora tjejen och jag hoppas innerligt att vi slipper ha det så som vi hade sist hon gick!

Så ni som har tips på hur jag kan förbereda henne inför dagis nu de sista två veckorna får gärna komma med det. Ni som vet hur fröken Kajsa är kan väl skriva och förklara! Självklart tar jag då inte med kommentarerna så andra kan läsa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gör inte en stor sak av inskolningen, liksom ha inte inställningen att det kan bli dåligt. Tänk istället att "detta kommer att bli SKITBRA", då blir det så också. Din töjs läser av dina signaler och är du det minsta nervös så blir hon det också. Barn är så smarta så dom vill göra allt för att hålla en förälder glad, så du struntar hon kanske i förskolan för att göra dig glad och det vore tråkigt. Tänk på allt hon kommer lära sig och tänk på all ensamtid du kan ge till din grabb! Lycka till och håll huvudet högt, för det här fixar du lätt som en plätt!

2010-08-31 @ 22:27:43
Postat av: malin hejdenberg

Hoppas de går bra på inskolningen, försök inte visa att det e jobbigt, hon behöver ju verkligen dagis, eftersom hon börjar skolan sen o dåblir det ju helt annorlunda, dagis är kanon bra, och barn behöver dagis, vara bland andra barn bla..

2010-09-01 @ 08:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0