Dagis/Förskola

Nora börjar dagis i Oktober och jag är redan nervös. På dagarna när vi leker och pratar så ser jag fram emot det väldigt mycket och tycker att det ska bli jätte kul för hennes skull eftersom hon nu verkar vara redo och vilja det själv. Men när kvällarna kommer så får jag ont i magen och vill ha henne hemma. Tänk om det blir så igen som vi hade förut. Tänk om vi kommer gå igenom gråt i panik flera dagar i veckan igen??!

Jag är väldigt nervös och har lätt att börja gråta då jag tänker på det. Tänk om hon kommer vara ledsen och undra varför mamma lämnar bort henne!? Tänk om hon kommer tro att jag inte vill ha henne längre!

Vet att det är skit löjligt att tänka så men jag kan inte rå för det. Jag tror att Nora kommer älska dagis och att få komma dit och leka, skaffa nya vänner och förbereda sig inför skolan.

Men fan va svårt det känns.

Kommentarer
Postat av: Emma

Klart du är nervös eftersom ni redan haft en jobbig omgång med detta, men som du själv skriver, hon är äldre nu och vill ju själv, hon är kanske mogen för det nu men var inte då.

Tror inte att hon kommer tro att du inte vill ha henne längre, hon vet nog hur mycket du älskar din prinsessa och om inte annat så märker hon ju det när du hemtar henne från dagis och hon ser hur glad du blir då :)



Tycker inte du är löjlig för att du oroar dig.



Kram

2010-08-12 @ 23:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0