Dagarna bara rinner förbi!

Dagarna går så himla fort här hemma. Jag hinner knappt slå upp ögonen förrän det är kväll igen. Efter att ha bott hemma vid mina föräldrar i nästan ett helvår så njuter jag av att laga mat, diska, städa, bädda, plocka och tvätta själv. Låter tråkigt men det känns skönt att ha fått tillbaka sitt vuxna liv, mitt liv med mina barn, min familj.

Men som ensamstående mamma till två små yrväder som aldrig kan ha tråkigt så hinner man inte med mer än det viktigaste. Jag har ännu saker som ska packas upp, saker som jag inte hunnir med eller haft ork med. Men det är även saker som står där dom står och försvinner inte om jag hellre väljer att leka med barnen just den stunden! Att leka gör mig lycklig. Barnen älskar att leka med mig och fantasin flödar. Ibland rullar den iväg väldigt långt när jag och Nora sätter igång tillsammans.

Idag har jag inte orkat leka så mycket som jag brukar eftersom det har varit jobbiga dagar och nätter med en liten pojke som har väldigt ont i munnen men nu såg jag att alla 4 tänder spruckit upp med första spetsen och efter det brukar det bli lättare för honom. Har jag inte lekt med barnen så mycket så kan jag få dåligt samvete på kvällen då dom sover och säger till mig själv att imorgon ska vi leka hela dagen. Tramsigt I know men det är så jag känner och tänker.

Nej nu ska jag dricka iskallt vatten och se på TV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0