Kaffe, dietist och boendetankar.

Imorse klockan tio så knackade vi på hos Jana och Hugo för att fika med dem och kusin Lina och Julius. Det var trevligt och borde göras om oftare. Konstigt att det inte blir av bara, vi bor ju näravarandra allihopa.
Dietisten ringde mitt i och babblade på om hur jag skulleäta för att inte försvinna helt.

Efter fikat skulle Eddie sova så vi tog en blomsterpromenad och kom hem med en stor bukett blommor.

Har pratat med Mona om att kanske få hyra hennes lägenhet. Den ligger här nere i Närs och är den lika fin som Janas så kommer jag älska den. Hon visste ännu inte om hon ville hyra ut den men skulle tänka över det och meddela svar efter sommaren. Har jag inte hittat något i stan tills det så får jag stanna i Slite iaf.

Det var som jag sa till mina väninnor i dag. Det är väl klagomål och fel på alla skolor på ett och annat sätt. Slites skola kanske inte är så dålig som alla säger. Ett rykte målas upp tio gånger större ibland och man kanske skulle ge det en chans.

Jag har så svårt att veta var jag vill bo. Spännande och nytt inne i stan, men är jag en stadstjej? Jag är en tjej som behöver trygghet och vill vara nära mina nära och kära... MEN skolan är en STOR del av barnens liv.

Ja jag vet inte, men en sak vet jag och det är att när jag nu hittar nytt så ska det vara ett ställe som vi ska bo på LÄNGE!


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag hade hört mycket dåligt om Slite skola.. väldigt mycket.

Främst från sånna som gick där för 10-15 år sen. Mycket har hänt sen dess vill jag lova och jag har bra erfarenheter av skolan sen Emil började där, bättre än vad jag väntat mig.



Det viktigaste tror jag är att man går in o ser verksamheten med EGNA ögon, inte genom andras. Desamma gäller solklintens förskola. Det som blivit fel för Ebba behöver nödvändigtvis inte bli fel för alla andra barn...



2010-04-08 @ 07:50:30
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: linda

Du har så rätt! Enligt mig så tyckte jag skolan var bra på min tid. Jag tyckte om lärarna och trivdes bra, fick bra betyg och lärde mig det jag behövde. Men samtidigt så finns det andra som gick samtidigt som mig som säger helt tvärtom. Jag är villig att stänga öronen till och inte lyssna på vad andra säger. Man ska gå in med egna ögon och känna efter innan man kan göra sig en uppfattning...

2010-04-08 @ 19:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0