Monday!

Imorse vaknade vi för första gången upp i vår nya lägenhet.
Natten har varit bra. Jag som brukar ha svårt att sova på nya ställen har sovit som en stock.
Känns redan som om vi bott här jämt!



Halv elva gick vi till BVC för 4månaders och 4 års-kontroll.
Eddie är 65 lång och vägde 8 kg. Inte gått upp så mycket som sist men det ska dom inte göra efter 3 månader sa hon.

När han var klar så var det Noras tur.
Hon fick måla teckning där hon skulle rita en gubbe.
Det hon "ska" kunna var en gubbe med 3 detaljer (tex huvud och två ögon).
Nora målade två gubbar med tomteluva, förkläde och en tårta dom höll  på en bricka med armarna ut.
Räckte ut tungan gjorde den ena med!! Så det var godkänt. MVG.

Så var det då att kolla färgerna och normen var väl att kunna basfärgerna. Nora kan ju skilja på mörka och ljusa färger. Vad som är turkost eller ljustblått, tror inte det finns någon färg som hon inte kan. MVG.
Hon skulle också kunna räkna till tre, vilket hon kunnat gjort sedan hon var 18 månader.
Nora kan räkna till 5 på engelska när hon är på humör.

Hon skrev sitt namn istället för att "bara" målade ett kryss.
Efter balansgång så var det syntest och mätning samt vägning.
103 lång och vägde 15,3....

Ett skrytinlägg om min underbart duktiga dotter som kan så mycket! Helt sjukt va stolt jag är över henne!
Och ibland måste man få skryta om sina barn. Hade jag gjort även om hon inte kunnat räkna till 3 eller gått balansgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0