Så trött så trött...

Ja jag är så trött.
Eddie sover inte alls bra på nätterna och  det börjar kännas nu.
Nora sov inte bra förrän hon fyllt tre år och jag vill inte ha det så denna gång med.
Men jag är för trött för att orka ta tag i det just nu känner jag!

Hu gör ni andra?
Tycker inte att jag gör saker annorlunda mot de jag pratat med, men ändå sover deras barn hela nätter.

Eddie vaknar kanske 7-8 ggr varje natt och ska ha bröstet.
Nora var likadan, lite värre, men hon ville då ha sin flaska.

Nej jag får väl ta och bli en rutin människa jag med, för det verkar de flesta andra vara.
Fasta tider för alla matintag och aktiviteter.
Låter jobbigt redan nu eftersom jag är en människa som går på impuls.
Tar dagen som den kommer lixom.

Men?? Nej nu ska jag ta tag i detta och skaffa mig rutiner.
För just nu behöver jag sömn. Redan nu klockan 20 vill jag sova men tvingar mig själv att vara uppe för efter åtta, då barnen sover så har jag min egentid då jag gör det bara jag vill göra.
Så ja, rutiner...

Hur ser era dagar ut???



Kommentarer
Postat av: Emily

Ja man blir trött av små barn, jag vet o här är vi ändå 2 som hjälps åt. Edvin sover hela nätter (för att jag inte ammar) Har du testat o ge Eddie nappen när han vaknar istället för bröstet?? Kanske räcker med bröstet 1-2 ggr per natt, kan ju bli jobbigt de första nätterna eftersom han är van men står du ut så kan de bli bättre sedan. Rutiner är viktigt för barn så även om du tycker de är jobbigt, försök få in de för barnens skull. Lycka till!

2009-10-15 @ 22:47:19
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0