Morgon...

Igår satt jag och läste lite på internet om rutiner och annat och kom fram till att vi har ju faktiskt fasta rutiner ändå utan att jag har tänkt på det.
Vi äter på någotlunda fasta tider, det kan la skilja en halvtimma ibland, beror helt på hur dags vi vaknar faktiskt.

Den enda rutinen vi inte har här hemma är läggningsrutinen.
En fast rutin som man utför på precis samma sätt varje kväll.

Det ska jag testa men hur det kommer gå då man ska natta två barn samtidigt!?
Får väl natta en åt gången men då är det ju inte lugn och ro som det borde vara.

Ja, berätta ni hur ni har det på kvällarna!? GE MIG TIPS!

Idag vet jag inte vad vi ska göra. Tänkte kanske orka ta en promenad hem till mamma.

Ha en fab day!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej... Vi har aldrig haft några läggningstider för Neo, men innan 21 sover han alltid. Och han har sovit hela nätterna sen han va 4 månader..... så jag är bortskämd kan jag säga!!!!

2009-10-16 @ 08:10:54
Postat av: Emily

God morgon! Nej för Edvin har vi ingen fast läggningstid ännu men oftast så somnar han mellan 19 o 20, ligger då i vagnen eller på soffan o så sover han där tills vi tycker de är dags o gå o sova och då får han mat o sen sover han hela natten. Jobbigt att han inte gillar nappen på natten.. hoppas du hittar någon bra lösning. De viktigaste är att Nora har rutiner i sitt liv, har hon det så får ju Eddie automatiskt det när han blir större.

2009-10-16 @ 08:43:48
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Emily

Jag kan tillägga att de är så med Edvin oxå att han bara hänger med. Sebastian och Hampus har sina fasta kvällsrutiner. Men Hampus vaknar varje natt o har gjort de sen han var runt 18 mån, han drömmer och skriker och de slutar alltid med att han sover inne vid oss.

2009-10-16 @ 08:48:50
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Linda! Mitt tips är att försök få Nora att klara sig själv en stund då du nattar lillkillen. Låt henne se på film,rita eller leka med ngt hon tycker är kul. Se det som att hon är störst och få vara vaken lite längre än lillebror,att man göt ngt kul utav det.

2009-10-16 @ 12:11:33
Postat av: linda

Det var en bra ide att låta Nora få leka lite själv medan jag nattar eddie och samtidigt ge henne tid med mig själv på kvällen och känna sig stor!



Nora vaknade också och skrek mitt i natten Emily.

Nattskräck sa dom att det var. Hon drömmer ännu väldigt mycket på nätter och gråter. Men nu av annan karaktär, alltså inte nattskräck.



Men atack för alla tipsen. Jag ska läsa på lite om "sova utan gråt!". Dåska man föra dagbok på nätterna om hur deras sovmönster ser ut oh rucka påmålen lite mer och mer.



Ni får önska mig lycka till och skicka över lite starkt kaffe så jag orkar detta.

Är u trots alt ensam oh behöver ha kraft tillstora tösen med under dagarnaa!



Oj vad långt detta blev.

2009-10-16 @ 13:07:05
Postat av: Anonym

Om inte annat så får NI själva en enorm mysig stund tillsammans innan det är sängen för Nora...lycka till Linda

2009-10-16 @ 13:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0