1 timme och 20 minuter...

Nu när jag försöker hålla lite koll på klockan på natten då Eddie vaknar så har jag sett att det går ganska så exakt 1 timme och tjugo minuter innan han vaknar igen.
När jag sökte hjälp och tips till Noras sömnproblem så sa dom då att barnen har svårt att komma in i REM sömnen då dom vaknar var 90 minut.

Så hur löser man detta!? Jo man skulle väcka barnen lite försiktigt precis innan då.
Med andra ord så måste man ställa klockan på 90 minuter och kanske bara kittla lite försiktigt på hakan så barnet rycker till och sen inge mer.
Då sover dom över denna REM sömn och i längre perioder.
Värt ett försök kanske!? Gjorde det aldrig på Nora men nu kanske jag ska testa!

Men god morgon ¨på er!!
Tror vi ska ner till församlingshemmet idag och busa lite men vi får se!

Ha det gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0