Tid är det finaste vi kan ge våra barn!

Stress stress stress.
När jag inte har något för mig så brukar jag stå i Noras rum och filosofera.
Då blir det att jag tittar ut på gatan och ser alla människor springa fram längst trottoaren och har så bråttom att dom inte ser att dom klampar i varje vattenpöl som möter dom.
Kvinnorna kommer med sin klickitiklack-stövlar och kappa medan männen tar STORA kliv i för gamla gympadojor.

Var och varannan människa man möter säger att dom har fullt upp.
Úpp tidigt, klä barnen, fixa frukost, packa väskor, lämna på dagis, fort till jobbet, snabb lunch, 10 koppar kaffe, hämta på dagis, hem och börja med middag, bolibompa sen saga och i säng.

Det blir inte många timmar man hinner med att lyssna och se barnen. Vet att många har det så och att dom önskar att dom kunde ha barnen hemma mer och hinna njuta lite mer av småbarnstiden.
Det är inte så lätt att puzzla och fixa så att man faktiskt har råd att ha barnen hemma lite mer, även om det faktiskt bara gäller 4 timmar i veckan.

När helgerna kommer är de flesta trötta och har en massa hemma att fixa som inte hinns med på vardagar.

Har suttit och tänkt lite på vad man kan ge till Nora i juklapp.
Jag ske ge henne tid. Även om hon får mycket tid o bus så är ju alltid lillebror "ivägen".
Så en dag ska jag be mamma och pappa ta Eddie de timmarna jag inte behöver amma så ska jag och Nora ha en busdag!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Underbar julklapp : ) fast du ger Nora VÄÄÄLDIGT mycket tid fast Eddie är med tycker jag!

2009-11-16 @ 20:06:56
URL: http://snartmamma.devote.se
Postat av: Anonym

så är livet, men måste jobba!

2009-11-16 @ 21:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0