Size zero-banta till döden.



Var finns det kvinnliga, sexiga och vackra!? Tycker killar att detta är upphetsande eller det vi kvinnor som byggt upp denna bild själva?
De människor som bantar sig ner till size zero kan ju inte leva på något mer än vatten och orkar antagligen inte leva ett normalt liv. Dom missar ju så otroligt mycket av vad livet har att bjuda på då dom låst sina tankar på sina och andra kroppar.

Jag förstår mycket väl tankarna dom har, bilderna dom ser och hur man känner sig stark och duktig då magen skriker tomhet. För tre-fyra år sedan tänkte jag lite i de banorna och åt inte alls mycket.
När magen kurrade, var jag nöjd och kände mig vacker. Men för varje kilo jag gick ner så taggade det mig till att gå ner ännu mera. Vågen slutade på 47 kilo till mina 168 cm.

Bilden jag såg i spegeln då jag stod framför den, var inte jag. Jag såg inte en smal kvinna titta tillbaka på mig utan en kvinna som kanske inte var fet men någon som vägde minst 20 kg mer.
Jag kom ihåg att jag ljög om att min mage sjönk inåt pga en sjukdom och skyllde på min celaki att jag inte kunde bli tjock och gå upp i vikt.
Nora var då ett år och jag var tvungen för hennes skull att bli frisk i mitt tänkande.

Vill inte påstå att det var svårt att börja äta igen. Älskar ju mat och onyttigt.
Det klarade jag galant, men det är tankarna som jag säkert kommer få tampas med i resten av mitt liv.
Men nu kan jag kontrollera dom. Jag tänker en sak men gör en annan.

Nu har jag en normalvikt som jag tänker hålla och jag hoppas verkligen denna bild av den kvinnliga idealkroppen kommer försvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0