Min dotter!


Idag satt jag och tittade på Nora. Följde hennes minspel, varje steg och skutt hon tog och lyssnade till varje ord hon sa. Såg hennes leende, hörde hnnes skratt och kände hennes små händer i mina då vi dansade.
En helt underbar människa. Så stark, go, rar, smart, vacker och underbar, och hon är min dotter.
Jag kan ännu reagera "förvånat" då hon kallar mig mamma, precis som om det var första gången hon sa det.
Det känns så fantastiskt att bli kallad mamma, att vara mamma.

Idag när hon gick och pysslade lite medan jag bytte blöja på lillebror så mötte hon min blick och log.
En blick som jag bara har sett att hon ger mig. En blick mellan mamma och dotter.

Det är konstigt att man kan läsa av en människa som jag kan läsa av henne. Nora behöver inte ens säga något ibland innan jag tänker i huvudet på vilka ord som kommer bubbla upp ur munnen på henne.

Det som är ännu mer läskigt är att hon läser av mig så mycket bättre än jag gör med henne.
Nora ser och hör när jag kanske är lite nere, trött, stressad eller inte har tid.
Det spelar ingen roll om jag fortsätter med leendet eller lekrösten utan hon vet hur jag tänker och känner.
Bandet mellan mig och Nora är starkt, antar att alla känner så till sina barn, och det är en härlig känsla.



Hoppas att jag och Eddie också kommer ha det bandet!

Nej nu är klockan mycket och jag borde sova, men barnen somnade sent och jag tycker att det är så skönt att sitta vid datorn ett par timmar i lugn och ro för mig själv på kvällen.
Men det är en dag i morgon med och den är fullspäckad...

Kommentarer
Postat av: Emily

Som du skriver så har nog alla föräldrar ett speciellt band med sina barn, men jag tycker faktiskt att jag och sebastian har ett speciellt band, som jag inte tror jag kommer få med de andra barnen. Tror det är så för att vi varit själva, bara jag och Sebastian. Du har ju Nora helt själv på heltid så det blir nog ett speciellt band, tror jag. Sen vet jag inte hur band mellan mor o dotter är.. jag har ju ingen dotter =) Hoppas du förstår vad jagh menade med allt detta =) god natt!

2009-11-23 @ 23:23:29
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: sossessa

Jag vet precis hur du känner det - ibland kan man bara bli helt överväldigad!



Så vackert kort på din fina flicka. Har du photoshoppat det? (Jag vill också kunna!!!)



/sossessa (sossessa.wordpress.com)

2009-11-24 @ 07:40:08
URL: http://sossessa.wordpress.com
Postat av: elin hejdenberg

Förstår preciiiiiiiiiiis hur du känner =) Visst är det härligt! Kan sitta å bara titta på Maja oxå..å tänka att hon kan så mycket som är så liten än. Hon förstår så mycket!

Nora är så vacker! Det är ju Eddie oxå =)

Kramar

2009-11-24 @ 12:31:09
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Tant Martina

Linda!! Så vackert du skriver. Man blir helt varm av att läsa ord med så mycket kärlek i. Eddie och du kommer att få exakt samma band mellan er. Det är ditt hjärta du gett till Nora, och det är deffenitivt ditt hjärta du ger till Eddie också. Det kallar jag kärlek RAKT IGENOM!!!!

2009-11-24 @ 20:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0