Är du rik och vill ha oss.

Med fettigt hår, alldeles för stora mysbyxor och ögon rosa som skinkstrimlor gick jag in på Ica med barnen en vanlig vardag. Vi skulle handla mjölk till mitt kaffe, helt onödig fakta egentligen. Ett gäng män/killar stod vid kyldisken och kollade efter vad dom skulle köpa med sig som lunch i deras mycket skitiga arbete. Några av dom såg väl rätt bra ut, inte för att jag kollade så noggrant men en liten skymt bakom min fettiga lugg fick jag i alla fall. Nora tittar på dom och står mitt i klungan bredvid mig som sträcker sig efter mjölken. - Mamma, vi kanske kan hitta en kille här åt dig? - En kille till mamma? frågar jag och låtsas som att jag aldrig någonsin önskat mig manligt sällskap. Jag tar ut mjölken och lägger den i korgen. - Du har ju sagt att du vill ha en kille med mycket pengar och hus. Hon tittar inte på mig när hon pratar utan ser sött på killarna som står alldeles intill mig. En blick som nästan kan påminnas som meningen " snälla, jag är en ängel och min mamma är desperat efter en man med stålar. ÄR du rik och vill ha oss?" Jag säger inget annat än kom och tittar inte upp på hela gänget. Lika röd som min alldeles för stora vinterjacka sprang vi till kassan, betalade mjölken och gick sen upp och satte på kaffe. Påminn mig att inte prata om ALLT i min dotters närvaro!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha, vilken underbar anekdot. Barn missar verkligen inget. De hör och ser allt.

2009-11-26 @ 23:19:18
URL: http://munkakvarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Goa unge!! :)

2009-11-27 @ 08:31:00
Postat av: becky

haha vilken härlig unge:)

2009-11-27 @ 09:15:06
URL: http://becky84.bloggagratis.se
Postat av: malin

hahahahaha nej dom missar inget ... hahaha va roligt :)

2009-11-27 @ 09:37:19
URL: http://pancaks.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Hon är likt sin Moster, och helvete vad jag älskar henne!

2009-11-27 @ 17:56:32
URL: http://snartmamma.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0