Amning!

Detta med att jag måste sluta amma min lille bebis känns så sorgligt.
Jag har kämpat sedan han var 6 veckor med att hålla igång amningen och tvingat honom suga ofta och mycket för att det ska gå och har nu de sista två månaderna helammat utan att behöva ge flaska.
Men nu ska jag inte få amma så mycket längre och jag kommer sakna det.

Kommer sakna att möta hans ögon då han tittar djupt in i ögonen på mig samtidigt som han smeker min kind eller mun med sin lilla varma tjocka hand.
Kommer sakna att ha honom så nära och verkligen känna att min kropp ger honom det han behöver för att må bra.

Kommer ju inte sluta tvärt och kommer amma efter varje mål i alla fall men det känns tufft att inte kunna göra det så mycket som jag skulle vilja göra.
Men ändå så är han ju trotsallt 6 månader och kanske behöver annat.

Jaja, jag älskar att amma och det känns som min bebis börjar bli så stor nu. Vill bara stoppa tiden!


Kommentarer
Postat av: Emily

Du måste ju inte sluta helt, bara ge han mat också. Många helammar ju i 6 mån men fortsätter att deltidsamma ett bra tag till. Hoppas han ännu mår bra efter sprutan, Edvin mår bra men har varit lite gnällig.

2009-11-24 @ 20:54:28
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0