Vad vill du bli när du blir stor!?

Dagmamma svarade jag på den frågan när jag var sju år och gick i ettan. Vad visste jag då, alla andra tjejer sa ju det och killarna kunde starta en hel arme av poliser.
Men jag tycker om barn och att leka, kanske skulle vara något?
Nej men jag har alltid brunnit för att skriva, skriva vad som helst faktiskt. Fantasi är något jag har ochanvänder var dag. Att hitta på en hel ny värld med barnen här hemma är jätte kul.
Så vad vill jag bli när jag blir stor? Jo, barnboksförfattare och att även ha en egen krönika.

Jag vill sitta med min laptop i knät, en stor knut på huvudet, glasögon på nästippen och en sönderbiten penna i mungipen. Kanske i en fin lägenhet inför murarna med en fin bakgård där barnen kan roa sig eller varför inte ett hus här i lilla byn med stranden som granne?

Det finns mycket jag vill här i livet, jag har många drömmar. Många är kanske omöjliga men roliga att tänka på i svåra tider, några drömmar finns där för att jag borde drömma om det.
Men just denna dröm som författare, den ska slå in!


Kommentarer
Postat av: sofie

hej

vilken fin blogg! snyyyggt du gjort i trappan riktigt julfint. hur gamla är dina barn?

2009-12-17 @ 22:29:57
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: sofie

då är din minsta pojk som min ju :D riktigt söta barn

2009-12-17 @ 22:44:39
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0