Tror ni på tomtar!?

Jag vill gärna tro på tomten och hans nissar. Jag vill tro att det finns en lite tomteverkstad där nissar skuttar runt, målar, visslar och har skägg. Vill tro att tomten skrattar ett högt HO HO HO så att magen hoppar på honom.
Mitt tomteland är fyllt med färg, polkagrisar, snö, godis, leksaker och lycka. Där är det december månad med alla julförberedelser i tur och ordning. Pepparkaksbak, pyssel, bullbak, ljusstöpning, musik, julrim, ja allt som man själv skulle vilja hinna med.

Men tror jag på mitt tomteland? Nej det gör jag inte men jag tycker om att fantisera om det och berättar gärna lite för Nora. Fantasi är väldigt viktigt och man måste ta tillvara på den annars blir livet så tråkigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0