Stolt över mig själv!

Efter en lång dag så är det så skönt att sätta sig framför tvn i mörkret med datorn i knät och pusta ut.
Dessa timmar är guld värda och jag vill egentligen inte släcka ner för att sova.

Att vara tvåbarnsmamma är inte lätt, speciellt inte när man är ensam så gott som dygnet runt, sju dagar i veckan.
Men helt ärligt så förväntade jag mig att det skulle vara svårare. Jag förväntade mig att Eddie skulle ha kolik som Nora, hade ställt in mig på sömnlösa nätter och en liten dam som skulle vara svartsjuk på lillebror.
Nora har varit den perfekta storasystern och aldrig varit elak eller svartsjuk.
Visst kan hon ibland tycka att det är jobbigt när han ska hänga på min arm hela tiden då vi ska leka med barbie men hon klagar inte utan låter honom bli en del av leken i stället.

Däremot hade hon en väldigt jobbig trotsperiod i somras. Då hon ofta testade mig och mina gränser.
Nu är det borta. Hon testar ännu gränserna men vilken unge gör inte det?
Det är i alla fall inte lika stora utbrott. Nora har blivit trygg i vårat nya liv som jag och barnen har skaffat oss efter en väldig turbulent tid. 2009 har varit ett år då både jag och Nora har vuxit psykiskt och vårat redan så starka band har stärkts och blivit fantastiskt.

Jag är stolt över min lilla dam och jag är stolt över min lille man med!
Stolt över mig själv med måste jag säga. Detta klarade jag galant. Får se hur det blir nu när jag börjar plugga 75% den 11 januari. Får se hur mycket jag orkar.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad ska du plugga för nåt? spännande lycka till.

2009-12-03 @ 10:52:41
Postat av: malin

Nej livet e inte lätt som ensamstående, nu e de ju bra att barnens pappa tar med ansvar, han kanske har förstått att han måste ta mer ansvar när det gäller sina barn.. men alla föräldrar borde få sig en klapp på axeln och vara stolta, det e inte lätt ,, men helt underbart ! ses i morgon! kramar

2009-12-03 @ 20:18:35
URL: http://pancaks.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0