Sluta amma



Denna lilla hand vilar alltid på mitt bröst vid amning. Den klappar, myser och smeker mitt bröst då magen mättas. Det är en underbar känsla att känna hud mot hud närheten med sitt barn.
JAg har nu bestämt att sluta amma, sakta men säkert. Det är härligt att amma men just nu mättar inte min mjölk alls och används bara som trygghet och närhet.
Trygghet och närhet kan jag ge på många andra sätt och idag drack han faktiskt välling ur flaska.
Så nu börjar avvänjningen.

Hur har ni gjort när ni slutat? Är deet bara att minska sakta och lugnt för att inte riskera mjölkstockning?
Liten darrande underläpp är det över detta beslut men jag har bestämt mig. Klarade det i nästan 7 månader iaf.

Kommentarer
Postat av: Therese

Vi ska ju köra en ny loppis i församlingshemmet i Februari tror jag de va vi sa...!

2009-12-14 @ 07:42:26
URL: http://tesshedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0