mmmm...





Nu när jag börjar plugga 100 % så kommer jag behöva planera lite mer hur jag ska klara av allt här hemma.

Ensam med två barn som det ska lagas mat/mellis till 6 gånger om dagen, diskas efter, plockas efter, byta blöjor, leka med, pussas och kramas med, få att sova, hålla koll så att inte huset rivs av en nyfiken son…ja listan är lång och däremellan ska jag hinna städa och plugga också.

Så jag ska börja väcka barnen tidigare på morgonen så att dom kommer i säng i tid och sover redan strax efter sju. Då får direkt sätta mig vid datorn och plugga fram till 12 kanske, bums i säng och försöka hinna sova många timmar innan klockan ringer. Förmiddagen får jag ha till att städa och fixa inför dagen och lek och aktivitet får vara under eftermiddagen fram 17 då det blir bad och att varva ner innan bompa och kudden.

Frågan är om jag kommer klara detta? Men jag är trött på att behöva vända på varje öre i slutet på månaden som vi har fått gjort de senaste månaderna. Jag flyttade till dyrare lägenhet för att vi behövde komma ner till city lite mer eftersom jag inte har körkort. Att vara beroende av pappa och hans tider var jobbigt för både honom och mig. Så valet att flytta ångrar jag inte ett dugg.

Men nu kommer jag tjäna betydligt mer i månaden och har råd att spara några tusenlappar till våran ullared-resa i vår.

Det preliminära beskedet från csn var att jag skulle få 13 000 kr för fem veckor. Då har jag sökt bidrag+lån 100% dessa fem veckor, plus då att jag har två barn och tilläggslån på den summan.

Tyckte det lät lite väl mycket men hoppas det stämmer. Skulle vara kul att få unna sig lite fina saker till hemmet och till sig själv. Just nu så är det bara barnen som fått det dom behövt.

Själv går jag runt i kläder jag köpte för 5 år sedan.

Oj vad långt detta blev. Haha, undra hur många som egentligen orkade läsa hela?



Kommentarer
Postat av: Malin

Får du inte lämna Nora på förskolan några timmar i veckan gratis? Då får hon leka av sig lite och kräver kanske inte så mycket energi av dig när hon kommer hem. Du fixar säkert detta du verkar vara en supermamma:) Kram

2009-12-21 @ 12:23:11
Postat av: linda

jo visst kan jag lämna nora på dagis ett par timmar men vi väntar nu på plats på nytt dagis då vi inte har allt för bra minnen från förra dagiset. Än så länge kräver hon inget, men jag vill ge henne lek och bus så mycket jag kan för snart är hon stor och viill inte ens visas med mig!!! pinsamma mamman!!!

2009-12-21 @ 15:28:56
Postat av: Therese

Japp malin har rätt, 15 timmar är gratis för nora :) Bra va ?!

2009-12-21 @ 16:23:57
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: Anonym

jo dett e bra att dom erbjuder gratis för nora men som sagt så vill jag ha athene och inte solklint.

2009-12-21 @ 16:28:29
Postat av: Anonym

Är inte 13000 drömsummor? Man brukar inte få mkt när man läser, jag menar "fattig student" kommer inte från ingenstans. Jag fick ut ca 8000 med alla bidrag, lån samt tillägg för 2 barn. Visserligen för 4 v men ändå?!

2009-12-21 @ 17:02:30
Postat av: Anonym

ja jag tycker också att det låter väl mycket men räknar man på csn hemsida så står det så här....



Räkna ut hur mycket du kan få.



Resultat - så här mycket kan du få



Bra att veta

Eftersom detta är en preliminär beräkning är det inte säkert att du kan få så mycket studiemedel som du ser här eller att din återbetalning kommer att se ut så här.



Vill du ansöka på riktigt, kan du använda dig av tjänsterna under Min ansökan i menyn till vänster.

Våren 2010 kan du totalt få 13 305 kr för 5 veckor.

Visa mer information om beloppet







2009-12-21 @ 18:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0