Ikväll är jag arg.

Att bära runt på en ilska dag ut och dag in tär på en. Att inte våga prata om det, skriva om det eller ifrågasätta det gör att ilskan bunkrar upp och exploderar.
Det har den gjort i kväll och jag har sådan lust att bara skriva ut allt här i bloggen. Få ut hela sanningen, slippa bära på den och ilskan.
Men jag vet att öppnar jag käften så brakar helvetet in och allt blir kaos.
Som vanligt får snälla Linda vara tyst och ta skit från en hemsk värld som inte är värd ett ruttet öre. Som vanligt låter jag mig själv bli sparkad på, slagen och påhoppad. Jag sätter mig själv sist här IGEN men just nu känner jag att jag inte klarar mer smällar. Jag orkar inte vara den snälla Linda som man kan trycka ner, som man kan skrika på utan att hon skriker tillbaka.
Jag orkar inte vara den människan som alltid måste vara den kloka mogna kvinnan.

När ska jag våga ta plats och bli hörd? När ska jag våga säga mitt- sanningen?

Kommentarer
Postat av: Emily

Vet inte vad detta handlar om men säg sanningen.. strunta i dom som snackar skit.. så länge du vet att de är sanningen så låt som snacka eller vad dom gör. Sanningen vinner alltid i längden!

2009-12-05 @ 22:54:11
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Pauline

UT med det bara!! Det känns bättre då.

Även fast helvetet kanske bryter ut

så lugnar det alltid ner sig så småningom!!

Inte bra att gå runt och vara arg!!

SKRIK TILLBAKA!! :)

2009-12-06 @ 10:22:38
URL: http://familjenlind.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Det är nog bäst att hålla käften om det, för jag tror jag vet vad du menar. Älskar dig.

2009-12-06 @ 14:37:03
URL: http://snartmamma.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0