Syskonskara

Växa upp med 11 syskon måste väl vara underbart?
Tänkte på vår kväll igår. Hade den varit lika rolig om mamma bara hade haft ett syskon?
Sitta 10 stycken istället för 70-80 stycken?

Jag älskar vår släkt. Alla är lika men ändå så olika.
Alla har sin speciella sak som utmärker en från mängden då vi ses.
Vågar mig nästan på att säga att nästan alla har någon konstnärlig/estetisk gåva!
Fotograf, skribent, sångerska, you name it!

Men åter till syskonskaran.
På 18 år fick mormor och morfar 13 barn.
Jag har alltid sagt att jag vill ha 5 barn men säger nu vid 2 stopp!!
Det är kul och jag älskar det men hur hinner man med allt!!??

Tror i alla fall att hela denna syskonskaran har haft en underbar uppväxt.
Eller jag vet att dom haft det och mormor och morfar är verkligen sanna förebilder för oss föräldrar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0