Bloggvärlden.

Satt och diskuterade om detta stora bloggnät som används flitigt av många av världens människor.
Vissa skriver blogg för att nå ut människor med viktig information, andra skriverr för att nära och kära ska kunna hänga med i vardagen utan att behöva närvara varje dag, men endel skriver bara för att provocera.
Vuna människor som klankar ner på andra bakom datorskärmen och sysslar faktiskt med mobbing.

Jag följde förut ett par bloggar och tyckte det var kul att läsa om deras vardag.
Men efter ett tag så vände deras sätt att skriva till löjliga påhopp och pikar.
Där försvann min respekt för dom oh jag skickar bara i n då och då.

Så finns det då Kissie och alla dessa "fjortis-bloggar".
Vad ger dom unga tjejer för syn på omvärlden.
Bantingspiller, silverschampo, slagsmäl och fylla!?

Tycker att det är skrämmande att detta bloggande har blivit så hemskt och så elakt.
Mobbing mellan skärmar? Varför inte ta det öga mot öga om dom tycker det är så viktigt att dom faktiskt skriver om ddet i siin dagbok? För är inte bloggen en slags dagbok?

Kommentarer
Postat av: Emily

Ja precis, bloggen är som en öppen dagbok (tycker jag) och därför skriver man ju självklart om vardagen men även om man är arg, blivit sårad, ja om sina känslor inför olika saker.. både bra o dåliga. Nyligen skrev jag ett inlägg som många blev upprörda över så jag tog bort det, men på ett sätt ångrar jag det eftersom det var så jag upplevt den situationen och det var något som tyngde mig rejält o att få skriva av mig hjälper till viss del men andra tyckte det var helt fel av mig att göra det o då kom även deras rätta sida fram. Alla ser vi olika på de här med bloggar, jag ser det som en öppen dagbok där jag skriver om mitt liv o mina känslor. Sen tolkar ju folk saker på olika sätt såklart. Ha en bra dag. /Emily

2009-08-27 @ 09:52:31
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0