Amning!!

Visst ja! Jag har kämpat med amningen sen Eddie var 6 veckor. Då fick jag börja med ersättning och han har sedan dess ätit ca 3 flaskor varje dag.
Men jag har kämpat vidare för att få igång mjölken mera och igår hade jag så mycket så att det räckte med EN FLASKA!!!!
Jag är jätte glad för det eftersom jag älskar att amma. Trots blodiga bröstvårtor och flera mjölkstockningar så tycker jag om det.

Med Nora kunde jag bara amma i 3 veckor sen var all mjölk försvunnen så denna gång vill jag amma i ett år i alla fall!!

Den där mysiga närheten går inte att bytas bort med en flaska även om det också kan vara en mysig närhet där man tittar sitt barn djupt in i ögonen då han somnar harmonikst med flaskan i munnen.

Tycker bebistiden är en härlig och underbar tid. Så mysig.
Men jag tycker att allt blir lättare ju äldre dom blir. Nu är Eddie 3 månader och denna ålder har jag väntat på sen han föddes. Jag är så rädd och orolig när dom är små. PSD är det som skrämmer mig mest.

Nej nu har jag faktiskt inte tid längre...

Ha en underbar dag i det fina vädret!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0